tlo_560

 

Czy jest nam potrzebna rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja i roboty?

 

Już w najbliższy wtorek, 9 grudnia, zapraszamy na ostatnie w tym roku spotkanie 3camp. Tym razem poruszymy temat możliwości wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości i zastanowimy się nad jej przyszłością, przyjrzymy się zagadnieniu sztucznej inteligencji w grach, a także postaramy się odpowiedzieć na pytanie czy myślące maszyny zamieszkają w naszych domach.

 

Agenda spotkania:

18:00 – 18:30 Mateusz Kuszner, Blast Lab, Przestrzeń – nowy kanał komunikacji 

18:30 – 19:00 Łukasz Mróz, Arbuzz, Rzeczywistość rozszerzona – technologia przyszłości czy bez przyszłości?

19:00 – 19:30 Leonardo Kasperavicius, Playsoft Polska, Artificial Intelligence Techniques and Games

19:30 – 20:00 Konrad Bocian, Quantum Lab, Roboty i psychologia: czy myślące maszyny zamieszkają w naszych domach? 

 

Na uczestników czeka spora dawka ciekawej wiedzy i inspiracji, a na koniec jak zwykle networking i poczęstunek czyli okazja do rozmów i zawierania nowych kontaktów.

 

Na spotkanie zapraszamy we wtorek 9 grudnia o godz. 18:00 do Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego, ul. Trzy Lipy 3, budynek C, sala FGH (poziom minus 1).

 

Wstęp wolny, ale pamiętajcie o rejestracji! Liczba miejsc ograniczona.

 

Bezpłatna rejestracja tutaj: https://3camp9grudnia.konfeo.com

 

 

Więcej o prelegentach i prelekcjach:

 

Blast Lab, Przestrzeń – nowy kanał komunikacji

Nowym narzędziem oddziaływania, kreowania i kształtowania określonych zachowań odbiorców jest rodząca się obecnie zdolność do rozszerzania rzeczywistości (Expanding Reality) o treść wirtualną. Mając na myśli takie technologie jak Rozszerzona Rzeczywistość (Augmented Reality) oraz Internet Rzeczy (Internet Of Things) mówimy o wkroczeniu w przestrzeń miast.

Mateusz Kuszner Współzałożyciel i CEO w firmie Blast Lab Sp z o.o. Wykładowca na Politechnice Gdańskiej na wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej. Laureat konkursów Intel Global Challenge, Gdyński Biznesplan, Kultura 2.016 i innych.

 

Arbuzz, Rzeczywistość rozszerzona – technologia przyszłości czy bez przyszłości?

Termin „Rzeczywistość rozszerzona” to od kilku lat jedno z gorętszych haseł technologicznych, które mimo wielkiej popularności wciąż pozostaje raczej ciekawostką niż powszechnie stosowanym rozwiązaniem. Czy rzeczywistość rozszerzona jest więc skazana na pozostanie w szufladzie z nieudanymi eksperymentami, czy też czeka ją świetlana przyszłość?

Łukasz Mróz (nie ten, co siedzi w hip-hopie) Programista specjalizujący się w interaktywnych rozwiązaniach multimedialnych, kamerach głębi, przetwarzaniu obrazu, rzeczywistości rozszerzonej. Aplikacje i interaktywne instalacje tworzy głównie dla muzeów, ale także na potrzeby prezentacji, eventów czy promocji marek. Współtwórca firmy ARBUZZ.

 

Playsoft Polska, Artificial Intelligence Techniques and Games

Kiedy i w jaki sposób techniki sztucznej inteligencji mogą być wykorzystywane w grach? Podczas wystąpienia zostaną przedstawione niektóre zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją (m.in. Path-Finding, State Machines i Neural Networks) na przykładzie ich zastosowania w branży gier.

Leonardo Kasperavicius obecnie pracuje w Playsoft Polska na stanowisku Senior Game Developer. Pasjonuje go sztuczna inteligencja i wszystko, co jest związane z tworzeniem gier.

 

Quantum Lab, Roboty i psychologia: czy myślące maszyny zamieszkają w naszych domach? 

Roboty od zawsze fascynowały ludzi. Jedni widzą w nich lepszą przyszłość, inni zagrożenie, które doprowadzi do upadku ludzkiej cywilizacji.

Mimo różnych opinii na temat robotów, firmy na całym świecie nie ustają w próbach stworzenia maszyn, które na stałe zagoszczą w naszym codziennym życiu.

Kiedy więc pierwsze roboty zawitają do naszych domów, miejsc pracy czy szpitali? Czy zastąpią ludzi czy raczej będą tylko dodatkowym wsparcie dla personelu? Jak odległa jest perspektywa robotów żyjących razem z nami i dlaczego tak bardzo się jej obawiamy? Na te oraz inne pytania odpowiem w czasie grudniowego 3campa.

Konrad Bocian Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie oraz doktorant Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich SWPS. Od ponad roku Chief Science Oficer w firmie Quantum Lab Co., której główną wizją jest nauczenie komputerów jak czują ludzie. Na co dzień wykładowca akademicki oraz naukowiec zgłębiający tajemnice ludzkich zachowań.  Wyniki swoich badań prezentował na międzynarodowych konferencjach, między innymi w San Francisco, Austin i Amsterdamie. Autor i współautor publikacji w prestiżowych psychologiczny czasopismach naukowych takich jak Personality and Social Psychology Bulletin czy Social Psychology. Członek światowych stowarzyszeń psychologicznych: Association for Psychological Science, Society for Personality and Social Psychology oraz European Association of Social Psychology. Fascynat nowych technologii oraz możliwości łączenia ich z nauką z zakresu psychologii oraz biologii. W wolnym czasie dziennikarz naukowy i zapalony fan squasha.