3camp_www

 

Na 68. spotkanie z cyklu 3camp zapraszamy 7 czerwca do Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego na godz. 18:00. Tym razem poruszymy tematy związane z Project Management.

 

Agenda spotkania:

18:00 – 18:30 Justyna Baranowska, Young Digital Planet, Po co firmie PMO?

18:30 – 19:00 Dawid Kruczek, Team Development – system budowania skutecznych zespołów

19:00 – 19:30 Mateusz Paprocki, Neoteric, Czym jest dług technologiczny i jak nim zarządzać

19:30 – 20:00 Witold Janicki, Altkom Akademia, Rola analityka agile w projektach

 

Wstęp jak zawsze wolny, ale pamiętajcie o REJESTRACJI!

 

Kiedy: wtorek, 7 czerwca 2016, godz. 18:00

Gdzie: Gdański Park Naukowo-Technologiczny, budynek C, sala FGH (poziom -1)

 

Więcej o prelegentach i prelekcjach:

 

Po co firmie PMO?

Na wstępie prezentacji trochę teorii, gdzie odpowiemy na następujące pytania: Co to jest PMO? Jaka jest jego rola i jakie funkcje może pełnić w firmie? Następnie opowiemy jak budowaliśmy PMO w YDP, jak się ono zmieniało na przestrzeni ostatnich dwóch lat oraz podzielimy się wnioskami z naszych doświadczeń.

Justyna Baranowska – Dyrektor Biura Zarządzania Projektami (PMO). Od 13 lat związana z Young Digital Planet. Odpowiedzialna za wdrożenia głównych projektów edukacyjnych dla strategicznych klientów (z Niemiec, Francji, Libanu, Bułgarii, Łotwy i Belgii). Od 2014 roku zarządza Biurem Zarządzania Projektami w YDP, nadzoruje pracę zespołu Kierowników Projektów oraz Zespołu ds. Ofertowania i Przetargów w celu zapewnienia efektywnej obsługi klientów. Odpowiada za przebieg procesów projektowych w firmie – ich realizację i sukces.

 

Team Development – system budowania skutecznych zespołów

Czego się dowiesz? Gotowe strategie na zwiększenie skuteczności zespołów dzięki użyciu ich mocnych stron. Jak dobierać ludzi w interdyscyplinarne zespoły, by realizowały powierzone zadania. Jak ważna jest rola emocji i relacji w kreowaniu silnych zespołów. Przykłady konkretnych działań z rynku IT do wdrożenia w Twojej firmie. Poznasz gotowy, zintegrowany system Team Developmentu, który natychmiastowo wpłynie na wzrost efektywności Twoich projektów.

Dawid Kruczek – Ekspert w budowaniu zespołów. Odpowiadał m.in. za rozwój zespołów w PBS i Polska Press Grupie.W wieku 20 lat rozpoczął pracę w branży IT, dziś jest odpowiedzialny za budowanie strategii wejścia w rynek digital czołowej polskiej agencji badawczej.Od 2010 roku tworzył zespoły analityczne, technologiczne i biznesowe dla Polska Press Grupy. W ostatnich latach zarządzał zespołami o łącznym budżecie 18.000.000 złotych.

Dawid jest twórcą samodzielnych zespołów zarówno w korporacjach, jak i średnich firmach, które dzięki wykorzystaniu siły Team Developmentu przyniosły rok do roku dwucyfrowe wzrosty dochodów.

 

Czym jest dług technologiczny i jak nim zarządzać

W czasie trwania projektu mierzymy się z podobnymi, powtarzalnymi zagadnieniami: czy wykonać coś szybciej czy jak najlepiej jakościowo. Decyzje te mają poważne konsekwencje, od skrajne pozytywnych (dobre tempo projektu, szybkie informacje zwrotne od klienta) po negatywne (wdrażanie nowych rzeczy zajmuje wieki). Mateusz Paprocki, dyrektor operacyjny w Gdańskim software house Neoteric, opowie o długu technologicznym i jak go efektywnie wykorzystywać.

Mateusz Paprocki – Dyrektor operacyjny w gdańskim software house Neoteric, którego domeną jest tworzeniem innowacyjnych systemów B2B z wykorzystaniem najnowszych technologii i trendów, związany z branżą IT od ponad 10 lat. Prywatnie zapalony podróżnik, współwłaściciel Architektów Podróży.

 

Rola analityka agile w projektach

Podejście projektowe do zmian i nietypowych inicjatyw stało się standardem we współczesnym biznesie. W warunkach rosnącej dynamiki zmian nie wystarczy już tylko działać poprzez projekty. W zarządzaniu projektami IT rośnie popularność i znaczenie filozofii Agile zmieniającej paradygmat projektu. Nowe metodyki agile powołujące się na tę filozofię kładą ogromny nacisk na współpracę wytwórców/dostawców/deweloperów z odbiorcami/użytkownikami. Strona dostawcy w agile deklaruje swoją otwartość oczekując w zamian zaangażowania i lepszego zrozumienia strony klienta. Strona użytkownika/klienta potrzebuje narzędzi, technik i wspólnego języka umożliwiających efektywną współpracę w ramach projektów Agile. Metodyka AgileBA stanowi kompendium najlepszych praktyk stosowanych w projektach Agile na styku klienta i dostawcy.

Witold Janicki posiada wieloletnie doświadczenie w kierowaniu projektami IT oraz w organizacji procesu wytwarzania oprogramowania. Uczestniczył jako analityk oraz kierownik projektu w analizach przedwdrożeniowych, studium wykonalności, analizach biznesowych i systemowych wielu projektów IT.Kierował zarówno zespołami deweloperskimi jak i złożonymi projektami.Brał udział we wdrażaniu systemów jakości ISO 9001:2000 oraz CMMI w korporacjach.Brał udział we wdrażaniu metodyk zarządzania projektami zgodnie ze standardami PMI/PMBOK, PRINCE2 oraz Agile Project ManagementArchitekt Rozwiązań i certyfikowany trener (Altkom Akademia S.A.) z zakresu: AgilePM, AgileBA, PMI, PRINCE2, SCRUM, zarządzanie programami – metodyka MSP i Agile Programme Management, Zarządzanie Ryzykiem w projektach, Komunikacja w Zespołach Projektowych, UC – Efektywne stosowanie Przypadków Użycia w analizie i projektowaniu systemów informatycznych, Systemy zapewnienia jakości w projektach IT, Modelowanie UML, Zarządzanie wymaganiami w projektach informatycznych.